Våra lektionspaket

Vill du få ett jämnt och stabilt golfspel är det bra att lägga upp en plan hur du ska träna under säsongen.
Oavsett om du spelar bra eller dåligt ska du följa din plan för att få en stabil utväxling på ditt spel.

Lektion 1 – 50 min svinganalys och grepp

Vi börjar med en svinganalys där vi går igenom svingtekniken. Jag förklarar svingteknik och hur du ska göra för att slå rakare och längre. Vi går även igenom grunderna i svingen som grepp, uppställning och sikte. Fokus på första lektionen brukar vara greppet och hur du ska ta ett korrekt grepp.

Träna och spela 4 – 6 tillfällen på de instruktioner som du har fått med dig från den senaste lektionen innan du tar nästa lektionen.

Lektion nr 2 – 25 min – sikte, svingspår och rutiner.

Vi börjar med att repetera det vi gjorde tidigare lektionen och eventuellt korrigerar det som behövs för att få till det riktigt bra. Du slår med både med järn och träklubbor. Vi jobbar vidare med grunderna och framför allt på siktet samt svingspår. Vi vill att grepp och sikte ska bli en naturlig del i dina rutiner när du tränar och spelar på banan, allt för att grunderna ska sitta.

Träna och spela 4 – 6 tillfällen på de instruktioner som du har fått med dig från lektionen. Uppgift till lektion nr 3 är att räkna puttar på 18 hål.

Lektion nr 3 – 25 min – uppställning och puttning.

Vi ser över uppställningen och repeterar det vi gjorde på lektion nr 1 och 2 –  i ca 10 min

Sista 15 min lägger vi på puttning och gör en puttanalys på din teknik. Vi ser till att du står rätt till bollen och att du håller rätt i klubban. Vi jobbar på puttrörelsen för att göra din puttning så stabil som möjligt.

Träna och spela 6 – 8 tillfällen på de instruktioner som du har fått med dig från lektionen innan nästa.

Lektion nr 4 – 25 min – wedgar och chippning

Vi ser över grunderna och repeterar det vi gjorde på lektion nr 1 – 3  och jobbar med wedgen för att hitta längdkänslan. Sista 15 min lägger vi på att repetera puttning och gå igenom chipptekniken.

Träna och spela 8 – 12 tillfällen på de instruktioner som du har fått med dig från lektionen innan nästa.

Här lägger vi mer fokus på närspelet i form av spel med wedgar, chippning och puttning.

Lektion nr 5 – 25 min bunker och tempoträning

Vi repeterar grunderna och ser över svingspåret. Vi slår med de klubbor som du behöver förbättra och utveckla. Sista 10 minuterna tränar vi på bunkertekniken.

Lektion nr 6 – 90 min spellektion på banan.

Vi tittar på dina rutiner på banan och jobbar på spelstrategi. Vi filmar och ser över hur du har utvecklas.

Som avslutning lägger vi upp en plan hur du ska fortsätta spela och träna.

Stora lektionspaketet

• 2 795 kr