Börja spela golf

Välkommen till golfen!

En fantastisk idrott där du får uppleva natur, gemenskap och spelglädje och där alla kan spela och tävla med alla tack vare handicapsystemet.

För att börja spela golf på alla Sveriges banor behöver du ha ett Golf-ID och Grönt Kort. Ditt Golf-ID gör det möjligt att bli medlem på en klubb och boka starttider på olika banor.

Så tar du Grönt Kort

Det Gröna Kortet är ditt bevis på att du vet hur man spelar golf på ett säkert sätt och att du kan ta dig runt på en bana med en tillräcklig spelstandard. När du tar Grönt Kort går du både igenom teorin och tränar på spelet – och det det kan du göra på ett av två sätt:

1. Kontakta oss för introduktionspaket. Vi erbjuder teoriutbildning och lektioner, tillsammans med medlemskap. Gå in och titta på Nybörjarkurser

2. Registrera dig för den kostnadsfria Grönt Kort-webben här, där du lär dig teorin. Träna och spela sedan på en klubb nära dig.