Gruppträning hcp 32 – 54

För er med hcp 32 – 54

Vi lägger fokus på våra medlemmar som har hcp 36 – 54 i hcp och behöver hjälp för att ta nästa steg i sin golf.

Nu har du möjlighet att få fina förutsättningar till en lyckad golfsäsong. Samtliga som gick en nybörjarkurs eller om du har hcp 36 – 54 och som är medlem i klubben har möjlighet att vara med på träningen.Syftet med träningen är att repetera grunderna i svingen och i närspelet.

Vi ger dig träningstips för att kunna utveckla din golf och du blir mer medveten hur du ska träna och spela för att bli bättre. Ett av passen blir det spel på banan där tränaren är med och observerar och ge råd för att utveckla spelet på banan.

Målet är att du ska känna dig bekväm på banan, utan att du ska känna någon stress när du spelar.

Detta ingår: 3 x 75 min träning på rangen och på närspelsområdet plus spel på banan – 2 tim.

Tränare: Owe Larsson

Kurs 1 måndagar: 8, 15, 22, 29 maj Klockan 17.45 – 19