Onsdagsgolfen 2024

Regler och utformning av Onsdagsgolfen 2024

Tävlingsform

Slaggolf 18-hål singel för kvinnliga och manliga seniormedlemmar i Strängnäs GK med officiellt HCP. Spelas i två klasser: Klass 1: +4,0 – 15,0. Klass 2: 15,1 – 36,0. Den klass man startar i gäller hela året. Herrar födda 1954  eller tidigare kan spela från röd tee.

Tävlingen omfattar två delar, Order-of-merit och avslutningstävlingen.

• Order-of-merit spelas som 16 st deltävlingar på Strängnäs GK. Plats 1-10 per klass får poäng enligt serien 12,10,8,7,6,5,4,3,2,1.
  • Lägst nettoresultat/klass, på deltävling 1-8 och 9-16.

OBS! Priser delas endast ut till spelare som deltagit i minst 5st deltävlingar.

Resultat för enskild deltävling redovisas på klubbens anslagstavla samt i GIT.

Avslutningstävling är öppen för dem som deltagit i minst 5st deltävlingar. Den spelas som en separat tävling över 18 hål med samma klassindelning. Tävlingsmomenten är slaggolf och 2ggr närmast hål.

Reserverade starttider 08:20-09:00 lottas ”manuellt” i receptionen 08:10.

Alternativt bokar spelaren själv sin starttid i GIT och spelar med valfri partner. Anmälan och betalning görs i receptionen senast 16:00 speldagen.

Swishbetalningar görs till 076-048 06 28 (Mats Looström). Totalsumman per speldag skickas vidare till receptionen på torsdag förmiddag (underlättar bokföring av startavgifter).

Signerat scorekortet läggs i onsdagsgolfens brevlåda.

Tävlingen administreras i GIT inklusive hcp-uppdatering. Det innebär att spelare som själv bokat startid EJ ska registrera hcp-ronden då det kan påverka resultatet i tävlingen som registreras onsdag kväll/torsdag morgon.

Avgifter

Startavgifterna, 50:-/deltävling går till inköp av priser via Shoppen med fördelningen 60/40 mellan Order-of-Merit tävlingen och avslutningstävlingen.

Speldagar

Första speldag är onsdagen 8 maj, därefter varje vecka  t.o.m. 26 juni. Efter tre veckors uppehåll fortsätter spelet onsdagen 24 juli och pågår t.o.m. 11 sept.

Avslutningstävling 22 september..

Välkomna till onsdagsgolfen 2024!