Juniorträning-Rookie

Juniorträning – Rookie

Här börjar golfäventyret!

I Golfäventyret har barnet kul samtidigt som det lär sig golfen genom att spela och steg för steg ”levla” vidare till nästa nivå. Genom regelbunden träning tar sig barnet successivt vidare genom level 1, 2, 3 och är sedan redo för Grönt Kort och kan spela på den stora banan. Därefter finns level 4 som fortsätter utveckla och utmana med golfövningar och spel.

Vi tränar en gång i veckan och fokus ligger på att lära sig golfens grunder och att ha kul. Träningen passar både de som spelat golf tidigare och de som aldrig hållit i en klubba innan. Upplägget är stationsträning: vi delar in barnen i mindre grupper som roterar runt till olika stationer för att träna alla momenten inom golfen.

Ålder 8 – 14 år

Träning onsdagar kl 17 – 18.30      Start 8 maj 2024

15 träningar under säsongen plus en avslutningstävling.

Extraträning: spel på banan söndagar kl 15-17 – Föräldrar håller i träningen/spelet på banan.

Tränare: Owe,Claesson och Ronny.

Medlemskap i Beijerslingan ingår med fritt spel.

Klubbor finns att låna

Pris 995 kr