Sommarcamp 2024: Padel & Golf !

Denna sommar bjuder Strängnäs Padel Arena och Strängnäs Golfklubb in barn och ungdomar mellan 9 och 16 år till en spännande kombination av två uppskattade sporter.

Under vecka 24 kommer barn och ungdomar, från nybörjare till mer erfarna spelare, få möjlighet att träna och spela både padel och golf, anpassat efter alla nivåer.

Vecka 24, mån-fre

9:00-11:30 Padel

11:30-12:30 Lunch på Golfklubben

12:30-16:00 Golf och fika

(Det går att lämna barn från 8:00 för de som önskar)

Padel

I padelträningen fokuserar vi på att bygga en stark grund genom att träna på grundteknik, samtidigt som vi skapar förutsättningar för att varje spelare ska kunna utvecklas på banan. Genom praktiska övningar kombinerade med spelstrategier och regelkunskap säkerställer vi inte bara en djupare förståelse för spelet, utan också massor av skoj. Vårt mål är att inspirera till en livslång kärlek till padel.

Golf

Vi välkomnar både nybörjare och juniorer med handicap att delta. Deltagarna delas in i olika träningsgrupper baserade på ålder, kunskapsnivå och kompisgrupper.Vi tränar allt från golfsving, puttning, chippning, pitchning och bunker till golfvett och grundläggande regler. Det viktigaste är att ha kul på banan, men vi säkerställer också en solid introduktion till golfen.

Efter campen erbjuds möjligheten att ta grönt kort, förutsatt att deltagaren når den nödvändiga nivån.

Följande saker ingår:

• Lån av padelrack.
  • Konton på Matchi.
  • Medlemskap på Beijerslingan.
  • Golf-ID
  • Möjlighet att ta grönt kort
  • Lån av utrustning.
  • Lunch och eftermiddagsfika.

Pris 995 kr

Möjlighet att fortsätta utvecklas i vår juniorträning efter kursen, i både padel och golf.

Välkomna!