Juniorträning – utvecklingsgrupp

Juniorträning Utvecklingsgrupp

Utveckla ditt spel och ha kul på golfbanan!

Denna träningsgrupp är perfekt för dig som redan har grundläggande golfkunskaper, innehar Grönt Kort eller motsvarande och är ivrig att fortsätta utvecklas.

Gruppen är uppbyggd för att hjälpa dig att förbättra ditt golfspel samtidigt som du har roligt tillsammans med andra golfare.

Träningstider:

Träningsdag: Måndagar kl 17:00 – 18:00, start den 29 april.

Antal Träningar: 14 träningspass – schema kommer inom kort.

Träningsschema utvecklingsgrupp

Innehåll: Vi börjar med golfens grunder och rör oss gradvis mot mer avancerade tekniker, allt anpassat efter individens nivå. Vårt mål är inte bara att förbättra tekniska färdigheter utan också att ha roligt tillsammans på golfbanan.

Extraträning: För att ytterligare stärka dina färdigheter erbjuder vi spel på banan på söndagar kl 15:30, där träningen hålls av föräldrar.

Nytt för i år:

I träningsavgiften ingår det 2 x 25 minuters individuella lektioner med vår tränare. Dessa personliga lektionerna är ett utmärkt tillfälle att få skräddarsydd feedback och riktad träning för att ytterligare finslipa ditt golfspel. Lektionerna planeras tillsammans med tränaren under säsongen, vilket ger dig flexibilitet och personligt anpassad utveckling.

Förkunskapskrav:

Du ska ha erhållit Grönt Kort eller ha motsvarande golfkunskaper och erfarenhet. Detta säkerställer att alla i gruppen har en liknande grund att bygga vidare på.

Spelaravtal  – Fria Rangebollar:

Som en del av utvecklingsgruppen kommer du att underteckna ett spelaravtal. Detta avtal inkluderar tillgång till fria rangebollar under säsongen, mot att du hjälper till med diverse uppgifter på klubben.

Genom att engagera dig i Strängnäs GK bidrar du inte bara till din egen utveckling, utan också till att stärka klubbens sammanhållning och gemensamma framåtanda

Pris: 1 295 kr

Vårt Mål:

Vi strävar efter att skapa en stöttande och rolig miljö där du kan utvecklas som golfare. Genom våra träningspass kommer du förbättra ditt spel och bygga varaktiga vänskaper. Vi tror på att lärande ska vara roligt, och vår utvecklingsgrupp är utformad för att spegla just det.

Vi ser fram emot att se dig utvecklas med oss på Strängnäs GK!