9-hålsbanan

9-hålsbanan – Beijerslingan

Par 34  Längd: gul tee 2 366 M Röd tee 2022 m

Bandesign: Peter Chamberlain

Fram till 2017 var röd slinga en av tre 9 håls slingor som vi varierade mellan till en 18 håls bana. Banan är en park/skogsbana med en vacker natur och sekelgamla ekar från 1600-talet. Banan är relativt svår och kuperad, speciellt på de första hålen, därför är det bra att ha tålamod och försöka hålla bollen i spel för att få med ett bra resultat på resten av banan. Många hål är omringade av skog medan hålen inte är alltför långa, siktet är därför mer relativt än längden på dina slag på denna slinga.

Sammanfattat så består vår 9-hålsslinga av många utmanande hål och är ett bra alternativ till vår 18-hålsbana.

Sedan 2022 är Beijer Byggmaterial huvudsponsor till vår 9-hålsbana och går nu istället under namnet Beijerslingan.

Idag är det par 35 på grund av att vi har kortat ner hål 9 till ett par 4:a. Målet är återskapa banan till par 36 igen.

Boka ett golfpaket med vänner eller respektive.

På Strängnäs GK har vi samarbete med utvalda hotell i Strängnäs och Eskilstuna.

Ni kan självklart välja att bo i husbil eller husvagn på golfklubbens uppställningsplatser.

• Restaurang finns på golfklubben.
  • Kortbetalning på rangen.
  • Två stycken övningsgreener.
  • Shop med bra utbud på klubbor såväl kläder.

Räkna ut din slope för vår 9-hålsbana i vår slopekalkylator.