Juniorträning-tävlingsgrupp

Ta ditt golfspel till nästa nivå!

Den här gruppen är för dig som junior golfare som inte bara älskar spelet, utan också strävar efter att förbättra dina färdigheter och tävla på en högre nivå. Vår målsättning är att hjälpa dig att utvecklas till en kompetent och duktig golfspelare.

Träningstider:

Måndagar & Torsdagar

Tid: 18:00 – 19:30

Träningsschema

Vårt Fokus:

• Golfsvingen: Tekniska detaljer och de grundläggande elementen i en effektiv sving.
  • Närspel: Övningar och tekniker för att förbättra din precision och förmåga att få bollen i hål.
  • Spelstrategi: Lär dig tänka som en tävlingsspelare och utveckla strategier för olika banor och situationer.
  • Mental Förberedelse: Tekniker för att hantera tävlingspress och förbättra ditt mentala spel.

Nytt för i år:

Inkluderat i träningsavgiften i är 3 x 25 minuters individuella lektioner med vår tränare.

Lektionerna ger dig möjlighet att få personlig feedback och riktad träning för att ytterligare förbättra dina färdigheter. Du kommer tillsammans med tränaren att planera in dessa lektioner under säsongen, för en skräddarsydd utvecklingsplan.

Spelaravtal och Fria Rangebollar:

Som en del av tävlingsgruppen kommer du att underteckna ett spelaravtal. Detta avtal inkluderar tillgång till fria rangebollar under säsongen, mot att du hjälper till med diverse uppgifter på klubben. Detta bidrar inte bara till din egen utveckling utan även till klubbens gemenskap och utveckling.

Förkunskapskrav:

För att delta i tävlingsgruppen förväntas du ha grundläggande kunskaper i golf, inklusive spelets regler och golfetikett. Du bör vara engagerad i din utveckling och redo att ta dig an utmaningarna i tävlingsspel.

Pris: 1 995 kr